نقش معلم و دستگاه های مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی
شادی در روانشناسی، در حوزه «انگیزش و هیجان» بررسی، تحلیل و تعریف میشود.
در تعریف «شادی» از دیدگاه روانشناختی باید گفت وقتی انسان به رضایتمندی و كامیابی و ارضای نیازهایش دست مییابد، احساس و هیجانی در وی ایجاد میشود كه از آن به خوشحالی، شادی و خرسندی تعبیر و تعریف شده است. چگونگی ظهور آن نیز به عوامل متعددی وابسته است كه فرهنگ، تربیت، ملیت، مذهب و عوامل اجتماعی از آن جمله هستند.
به اعتقاد كارشناسان و صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت عوامل پیرشدن روحیه معلمان عبارتند از:
بی انگیزگی و نبود مشوق های كافی برای ایجاد انگیزه در معلمان - عدم شایسته سالاری در آموزش و پرورش - ناعدالتی های اداری و تبعیض ها - نداشتن امنیت مالی - نبود برنامه برای ارتقا سطح علمی ، دینی و اخلاقی معلمان - عدم استفاده از تجارب همكاران بازنشسته و ایجاد نا امیدی در معلمان - لحاظ نشدن ملاكهای لازم برای گزینش معلم در بدو استخدام - ضعف ایمان و اعتقاد قلبی و روحیه جهادی - گرایش به فرهنگ غربی و دنباله روی از سبك زندگی غیر اسلامی - نظام آموزشی كهنه و نبود برنامه برای تغییر و نوآوری در آن - بی انگیزگی دانش آموزان و احساس هدر رفتن زحمات در معلم
فایل سل فایل
:: برچسبها:
نقش معلم و دستگاه های مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی,مقاله در مورد نقش معلم و دستگاه های مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی,دانلود مقاله در مورد نقش معلم و دستگاه های مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی,دانلود رایگان مقاله در مورد نقش معلم و دستگاه های مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی,دانلود فایل مقاله در مورد نقش معلم و دستگاه های مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی,فایل مقاله در مورد نقش معلم و دستگاه های مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی,نمونه مقاله در مورد نقش معلم و دستگاه های مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی,تحقیق در مورد نقش معلم و دستگاه های مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی,دانلود تحقیق در مورد نقش معلم و دستگاه های مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی,دانلود رایگان تحقیق در مورد نقش معلم و دستگاه های مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی,دانلود فایل تحقیق در مورد نقش معلم و دستگاه های مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی, ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0